opdrachtgever
Zo Grace Agency
wervings campagne
Personeels wervings campagne voor de Arena, Ziggo, Afas & Pathé
Achtergrond
ZOGrace agency benaderde studioplay® met de uitdaging om een personeelswervingscampagne te ontwikkelen voor gerenommeerde bedrijven zoals de Arena, Ziggo, Afas en Pathé. De focus lag op het aantrekken van een kritische jonge doelgroep in Zuidoost.
Concept
Het creatieve concept dat door studioplay® werd ontwikkeld, richtte zich op de specifieke identiteiten van de bedrijven: Scoren (Arena), Rocken (Afas), Showen (Pathé) en Shinen (Ziggo). Dit concept diende als de drager van de campagne en werd zowel offline als online geïmplementeerd.
Uitvoering
studioplay® zorgde ervoor dat het concept consistent werd doorgevoerd in alle aspecten van de campagne, zowel offline als online. Visuele en tekstuele uitingen werden aangepast aan de unieke sfeer van elk bedrijf, waardoor de beoogde doelgroep werd aangesproken.
Resultaat
Het resultaat van de campagne was het bereiken van een kritische jonge doelgroep in Zuidoost. Bovendien werden de gestelde doelen om openstaande vacatures te vullen ruimschoots behaald. Het creatieve en doeltreffende concept van studioplay® zorgde ervoor dat de campagne niet alleen opviel, maar ook effectief was in het aantrekken van gekwalificeerde kandidaten voor de verschillende vacatures bij de Arena, Ziggo, Afas en Pathé.