Bij studioplay® hielp ik PPOZO een sterke visuele identiteit te ontwikkelen die hun maatschappelijke betrokkenheid in Amsterdam Zuidoost weerspiegelt.

ppozo

Een Sterke Visuele Identiteit voor PPOZO: Verbonden met de Gemeenschap van Amsterdam Zuidoost

PPOZO en studioplay®: Een Vernieuwde Merkidentiteit voor Zuidoost

Als bewoner van Amsterdam Zuidoost en vader van kinderen die deelnemen aan PPOZO’s evenementen, zoals de zomerschool, was het een bijzonder project om met PPOZO te werken aan hun merkidentiteit. PPOZO, het Projectbureau Primair Onderwijs Zuidoost, vroeg ons bij Studioplay® om hun waarden en maatschappelijke rol sterker te verankeren in hun visuele identiteit.

Vanuit een gezamenlijke missie om onderwijs en gemeenschap te verbinden, ontwikkelden we een merkidentiteit die de kern van PPOZO weerspiegelt. Door middel van creatieve sessies met medewerkers van PPOZO kwamen we tot een logo en huisstijl die niet alleen kleurrijk en sympathiek zijn, maar ook hun toewijding aan de buurt duidelijk maken. De nieuwe website biedt ouders en onderwijsprofessionals intuïtieve toegang tot de evenementen en diensten van PPOZO.

Samen met lokale fotograaf Les Adu, die beelden maakte van zowel de kinderen als het team van PPOZO, versterkten we de band met de gemeenschap van Zuidoost. Dit project laat zien hoe belangrijk het is om lokaal betrokken te zijn en te werken aan een sterke, visuele identiteit die de maatschappelijke impact van een organisatie zoals PPOZO ondersteunt.

Voor mij is deze samenwerking een manier om niet alleen creatief bij te dragen, maar ook actief betrokken te zijn bij een organisatie die zoveel betekent voor onze wijk.

Bezoek onze blog voor de nieuwste cases en updates van studioplay®

gerelateerde posts